Tudengite ehitatud päikeseauto jõudis esmakordselt lavalaudadele

Tartu Ülikooli Delta hoone maa-aluses parklas esitleti 25. aprillil esmakordselt päikeseautot Solaride III Enefit. Päikeseauto ehitusse panustas 1,5 aasta jooksul üle 30 õpilase erinevatest ülikoolidest ja gümnaasiumidest, kes on kõik Solaride’i inseneeriatiimi liikmed.



Lisaks inseneridele panustasid päikeseauto valmimisse ka haridusprogrammi teised liikmed turundus-, personali-, finants-, ning koolitus- ja arendustiimist.

“Solaride´i projekt koondab enda alla nii tehnoloogia kui ka inseneride teadmised. Oluline on kaasata noori üliägedatesse haridusprogrammidesse, mis neid inseneeria poole lükkavad. Solaride´i selja taga on lisaks haridusasutustele ja mentoritele hulk ettevõtteid ning eraisikuid, kes päikeseautosse ja üleüldse e-mobiilsuse arengusse usuvad ning seda teekonda toetavad. See on meie panus, mis loob tulevikku, kus noortel on võimalus katsetada ning ka kõige julgemad ideed teoks teha,” sõnas Kristjan Kuhi, Eesti Energia juhatuse liige.

Valminud autoga minnakse tänavu augustis Eestit esindama päikeseautode maailmameistrivõistlustele Austraaliasse. Tiimi eesmärk on saavutada MM’il esimene koht cruiser-klassis.

“Võistlusel on suur eelis nendel tiimidel, kes on läbinud palju testkilomeetreid. Saame nüüd panna päikeseauto proovile Eesti teedel enne, kui lennutame auto Austraaliasse,” sõnas Mikk Saarmann, Solaride’i võistlustiimi projektijuht.

Solaride’i kolmanda päikeseauto tippkiirus on 120 km/h ja mootorite võimsus on 3,6 kW. Akupakk mahutab 15,2 kWh ning auto saab energiat laadimisest ja päikesest. Selle jaoks on auto katusel ja tagaosas 4 m² päikesepaneele. Päikeseauto sõiduulatus on 750 km ning õhutakistuskoefitsent on 0,13. Päikeseauto on kahekohaline lähtuvalt võistluse reeglitest.

Solaride on 2020. aastal alguse saanud erialadeülene haridusprogramm, kus arendatakse päikeseautot eesmärgiga õpetada tulevikutalente ning populariseerida inseneriharidust. Koostöös Solaride’i liikmete, mentorite, Eesti ülikoolide ning era- ja avaliku sektori asutustega on valminud Baltikumi esimene, teine ja kolmas päikeseauto.