SUUR elektriautode võrdlus alates rahakotisõbralikest kuni luksusmudeliteni välja

Kui koos on autoekspertide raskekahurvägi koosseisus Jaan Juurikas, Veli V. Rajasaar ning Tarmo Tähepõld, siis saab sealt ainult kulda tulla. Mehed toovad teieni ülevaate elektriautodest, mille poole võiks piiluda, kui kindel ostusoov küpsemas on. Lisaks Eestis müügis olevatele autodele on eksperdid valikusse kaasanud ka lähitulevikus saabuvad ning ka teistel turgudel müüdavad põnevamad autod.

| Hindaja / Kategooria | Jaan Juurikas, EV Universe | Veli V. Rajasaar, Accelerista | Tarmo Tähepõld, Autogeenius | | - | | -- | | | Rahakotisõbralik | NISSAN LEAF Parima hinna ja kvaliteedi suhtega sõiduk. | DACIA SPRING Meie turu odavaim särtsukas. Dacia on üleüldse üdini aus autotootja, kes ei keeruta turunduslike suminasõnadega. Dacia Spring on auto kõigi autot defineerivate tunnustega. | RENAULT ZOE / PEUGEOT E-208 / OPEL CORSA-E Kahjuks on uute ja soodsate (loe: väikeste) elektriautode turul tulemas väike paus. Parimad variandid ongi müügil olevad Renault Zoe ja Peugeot e-208/Opel Corsa-e. | |
Image
Dacia Spring (foto: dacia.citymotors.ee) |
Image
Peugeot e-208 (foto: peugeot.ee) |
Image
Opel Corsa-e (foto: opel.ee) | | | Esimeseks elektriautoks parim | TESLA MODEL 3 Kui tahta kohe n-ö tulevikutehnoloogiaga alustada. NISSAN LEAF Piisavalt võimekas, piisavalt töökindel. RENAULT ZOE Kui on soov väiksema auto järele. CITROEN AMI Sobib noortele: liigitub mopeedauto alla ja pole B-kategooria juhiluba vaja. Seega juba 14-aastane AM-kategooria juhtimisõigusega saab sellega sõita. | NISSAN LEAF Esimene massidesse läinud elektriauto: väga sõbralik, lollikindel kasutada, mõistlik sõiduulatus ning hind. Kui Leafiga varbad vees ja särtsundus meeldib, saab tulevikus alati ka kõrgematele riiulitele vaadata. | RENAULT MEGANE E-TECH Võrdlemisi soodne hind, moodne Google'il baseeruv meediasüsteem ja täiesti korralik sõiduulatus. Samas ei ole tarbetult võimas. | |
Image
Nissan Leaf (foto: nissan.ee) |
Image
Citroen Ami (foto: citroen.ee) |
Image
Renault Megane E-Tech (foto: renault.ee) | | | Pereauto | ŠKODA ENYAQ Mõnusalt ruumikas, mahutab vajadusel ka kaks turvatooli, lisaks suur pagasiruum. Neil samadel põhjustel oleme selle mudeli ka Elektritaksos kasutusele võtnud. | HYUNDAI IONIQ 5 / KIA EV6 Platvormikaaslaste paari Hyundai Ioniq 5 / Kia EV6 iseloomustab hubane ja valgusküllane sõitjateruum, ruumikust ning mugavust võimendav ülipikk teljevahe, moodne 800V arhitektuur, saadavus nii taga- kui ka nelikveolisena. Neile, kes talvel lõbutseda tahavad, on ka roolist vasakul üks tore nupuke, mis lapsehoidjad välja lülitab… | [TOYOTA bZ4X](https://auto.geenius.ee/test/toyota-esimene-elektriauto-nimi-on-veider-aga-muidu-kiidame/) / SUBARU SOLTERRA Tehniliselt väga sarnased autod. Suur rõhk on maastikusuutlikkusel, aga ruumi on palju ja igas mõttes mõistlikud linnamaasturid/pereautod. | |
Image
7 Skoda ENYAQ (foto: skoda.ee) |
Image
Kia EV6 (foto: kia.vikingmotors.ee) |
Image
Toyota bZ4X (foto: amservauto.ee) | | | Luksuslik sõidustiil | HYUNDAI IONIQ 5 Hea valik keskmise hinna juures: üllatavalt ruumikas (3 m teljevahe) ja mõnusa futuretro lähenemisega. MERCEDES-BENZ EQS Mercedes-Benzi autovalik järjest täieneb, aga EQS seal tipus peaks suutma piisavalt luksust pakkuda. TESLA MODEL S / TESLA MODEL X Need luksuslikud Tesla mudelid löövad teisi ka oma kiirusenäitajate poolest. LUCID AIR See sõiduk pole veel Eestisse jõudnud, aga Lucid Air on üks viimase aja luksuse tippe. | VOLVO XC40 RECHARGE Luksuslikku sõidukogemust pakub oma segmendis täiesti mõistliku hinnaga Volvo XC40 Recharge. Boonuseks on sõiduulatuse väga täpne prognoosimine – ära karda, et alatult petta saad. Volvo pakatab nutikatest lahendustest ning sõidudünaamika on nauditav, eriti nelikveolisel versioonil. | MERCEDES-BENZ EQE Väga sarnane suuremale EQSile, aga tunduvalt soodsam ja seega saab rohkem varustust lisada. LUCID AIR Kui seiklust ei pelga, võib selle sõiduki endale tuua. | |
Image
Lucid Air (foto: lucidmotors.com) |
Image
Volvo X40 Recharge (foto: volvocars.com) |
Image
Mercedes-Benz EQE (foto: mercedes-benz.co.uk) | | | Rohkelt pikki sõite | HYUNDAI IONIQ 5 / AUDI E-TRON /TESLAD Pikkade sõitude jaoks, nt 300 km ja rohkem, on kiirlaadimisvõimekus näitaja. Siin on Hyundai Ioniq 5 tasemel, samuti Audi e-tron ja Teslad. Teslade puhul on laadimise ajal ka midagi teha. Lihtsalt Tartu-Tallinn maantee puhul on Tesla Model 3 väga mugav ja teeb ka vajadusel möödasõidud muretult. | NISSAN QASHQAI e-POWER Kui sõiduulatuse ärevus on teema ning mõistus pole suutnud täielikult elektriautode ega nende laadimisvajadusega leppida, on Nissanil pakkuda üks tore alternatiiv. Auto liigub vaid elektri jõul, millele toodab vurtsu üliefektiivne muutuva surveastmega bensiinimootor. Tänu mitmetele nutikatele lahendustele ei ole seda tavasõidul kuulda ega tunda ning elamus on täielikult elektriauto oma: samas läheb paaki 55 liitrit bensiini ning sõiduulatus on julgelt üle tuhande kilomeetri. | HYUNDAI IONIQ 6 Stiilne kupeelik sedaan, millel väike õhutakistus ja seega maanteel eriti ökonoomne. Suur aku võimaldab ligi 600 km sõiduulatust. | |
Image
Hyundai Ioniq 5 (foto: hyundai.ee) |
Image
Nissan Qashqai e-Power (foto: nissan.ee) |
Image
Audi e-tron (foto: audi.ee) | | | Linnasõitudeks mõeldud | ŠKODA ENYAQ Üllatavalt väike pöörderaadius sellise suurusega auto kohta teeb linnas liikumiseks mõnusaks. Üldiselt sobivad kõik elektriautod linnasõiduks hästi. | NISSAN LEAF / HYUNDAI KONA ELECTRIC Siin kategoorias säravad tegelikult kõik elektriautod, kuid linnas sõites tasub eriti vaadata selliste poole, millega on võimalik ühe pedaaliga sõita ehk kineetilise energia taastesüsteem nii jõuliselt toimima panna, et piduripedaali vajutama ei peagi. | SMART #1 / VOLKSWAGEN ID.BUZZ Rohketeks linnasõitudeks sobib pigem väiksem aku ja väiksem auto. Smart #1 võiks olla sobiv, aga kas seda Eestis müüma hakatakse, ei tea. Seetõttu valiks hoopis Volkswagen ID.Buzzi, sest vaadake selle välimust! | |
Image
Volkswagen ID.Buzz (foto: volkswagen.ee) |
Image
Hyundai KONA Electric (foto: hyundai.ee) |
Image
Smart #1 (foto: uk.smart.com) | | | Maastur | VOLKSWAGEN ID.5 / ŠKODA ENYAQ / AUDI Q4 E-TRON Volkswagen ID.5 kui linnamaasturi ja kupee segu ning samuti Volkswageni grupist samal akuplatformil Škoda ENYAQ ja Audi Q4 e-tron. Ootan, et mõne aasta jooksul liiguvad meil Eestis ka huvitavad maasturid nagu Rivian R1S ja VinFast VF9. | TOYOTA bZ4X / SUBARU SOLTERRA Praegu saadaolevatest masinatest on tõenäoliselt parima hinna, kvaliteedi ja maastikusuutlikkuse suhtega Toyota ja Subaru koostöös sündinud linnamaasturid Toyota bZ4X ja Subaru Solterra. Silmatorkav ning robustne välimus ei ole ilmaasjata – seda täiendavad maastikusõiduks tarvilikud juhiabilised ja Subarutelt tuttav X-Drive sõidurežiim. | RIVIAN R1S / PORSCHE MACAN EV Kui maasturitest rääkida, siis Rivian R1S, aga seda kahjuks veel meil ei müüda. Kui pigem linnamaasturitest, siis Porsche Macan EV. Taycaniga näitas Porsche ära, et oskavad elektriautot väga hästi teha, vaevalt siis Macaniga kehvemini läheb. | |
Image
Subaru Solterra (foto: subaru.ee) |
Image
Rivian R1S (foto: rivian.com) |
Image
Volkswagen ID.5 (foto: mollerauto.volkswagen.ee) | | | Oodatuim mudel/suurim üllataja | TESLA MODEL Y / KIA EV6 / NIO / XPENG Kõige rohkem ootan Saksa tehasest tulnud Tesla Model Y-it siia kanti liikuma. Põnev äsja saabuja on ka Kia EV6. Varsti tahaks Eestiski näha Hiina elektriautode, näiteks NIO ja XPengi, edulugusid. Euroopas võib neid juba näha. | PORSCHE TAYCAN Seni on kõigi elektriautode seas olnud vaieldamatult suurimaks positiivseks üllatajaks Porsche Taycan. See sõiduk tõestab, et elektriline sportauto võib olla iseloomuga ning päriselt nauditav sõita – massist hoolimata ka kurvides! Kui elektriliste sportautode näo kujundamine sellises võtmes jätkub, pole ka nende sõidukite tulevik ohus, lihtsalt... pisut teistsugune. | VOLKSWAGEN ID.VIZZION / AUDI A6 E-TRON / GENESIS G80 Iga auto, mis pole linnamaastur. Näiteks Volkswagen ID.Vizzion, mis hetkel küll ideeautona vaid näidatud, aga loodetavasti 2023. a jooksul turule saabuv stiilne universaalkerega elektriauto. Või siis Audi A6 e-tron ja Genesis G80, samuti väga tüüned ja vahelduseks mitte linnamaasturid. | |
Image
Tesla Model Y (foto: tesla.com) |
Image
Porsche Taycan (foto: porsche.ee) |
Image
Genesis G80 (foto: genesis.com) | |